Poznaj prowadzących

Tomasz Dajewski

Tomasz Dajewski — mim, reżyser ruchu scenicznego, współpracujący z wieloma teatrami w Polsce, wykładowca w Państwowym
Pomaturalnym Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu, ostatnio choreograf spektaklu „Popiełuszko”
Teatru Dramatycznego w Białymstoku.

Oskar Hamerski

Oskar Hamerski — aktor Teatru Narodowego w Warszawie, absolwent krakowskiej PWST,  współpracował ze Starym Teatrem w Krakowie, Düsseldorfer Schauspielhaus oraz z teatrami warszawskimi: Wytwórnia, Laboratorium Dramatu, IMKA, Centrala.
Propagator metody improwizacji, autor książki „Improwizacja wg Keitha Johnstone’a”, redaktor polskiego wydania książki Keitha Johnstone’a pt. „Impro: spontaniczne kreowanie świata” („Impro for Storytellers’).

*IMPRO*:
– to sztuka rozwoju, sztuka popełniania błędów
– uczy jak walczyć o swój rozwój, jak się nie bać, jak podejmować ryzyko
– uczy także, jak stworzyć środowisko, w którym nie zostanie się
wyśmianym, potępionym i zniszczonym za to, że popełniło się błąd
– to sztuka współpracy

Juliusz Chrząstowski

Juliusz Chrząstowski — twórca projektów edukacyjnych, aktor Starego Teatru w Krakowie, szerokiej publiczności znany z serialu „Czas honoru”, „Dziewczyny ze Lwowa”oraz filmów „Karol. Człowiek, który został Papieżem” i „Jan Paweł II”; wielokrotnie nagradzany na festiwalach teatralnych za kreacje aktorskie, m in.:
2019 – 59. Kaliskie Spotkania Teatralne – wyróżnienie aktorskie za rolę w spektaklu „Rok z życia codziennego w Europie Środkowo-Wschodniej”, reż. M. Strzępka
2016 – XXII Międzynarodowy Festiwal Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych Łódź – Tytuł Najlepszego Aktora za rolę doktora Tomasa Stockmanna we Wrogu ludu, reż. J. Klata
2016 – nagroda i tytuł Aktora sezonu 2015/16 w Narodowym Starym Teatrze, Plebiscyt widzów
2016 – 55 Rzeszowskie Spotkania Teatralne – 3 Festiwal Nowego Teatru nagroda indywidualna za wyraziste i odważne prowadzenie roli Doktora Tomasa Stockmana we Wrógu ludu, reż. Jan Klata
2016 – 9 Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia, Kraków – nagroda dla najlepszego aktora festiwalu za kreację Doktora Tomasa Stockmana we Wrogu ludu, reż. Jan Klata
2015 – Nagroda im. S. Wyspiańskiego
2015 – Nagroda im. A. Zelwerowicza
2014 – 54. Kaliskie Spotkania Teatralne – nagroda aktorska za rolę Władysława Broniewskiego w przedstawieniu “Bitwa warszawska 1920” P. Demirskiego, reż. M. Strzępka
2010 – 50. Kaliskie Spotkania Teatralne – nagroda aktorska za rolę Onufrego Zagłoby w przedstawieniu „Trylogia”, reż. J. Klata
2010 – V Ogólnopolski Konkurs na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Europejskiej – wyróżnienie aktorskie za rolę Pijakiewicza w przedstawieniu „Pijacy” F. Bohomolca, reż. B. Wysocka
2007 – 32 Opolskie Konfrontacje Teatralne Klasyka polska 2007 – nagroda aktorska za role Poseł Parysów / Rotmistrz w przedstawieniu „Odprawa posłów greckich” J. Kochanowskiego, reż. M. Zadara

Odznaczenia
2015 – Brązowy Medal Gloria Artis – Zasłużony Kulturze

Dominik Strycharski

Dominik Strycharski — kompozytor, flecista, wokalista, improwizator, performer i publicysta. Gra i komponuje współczesny jazz, w wielu elektrycznych i akustycznych odsłonach, muzykę współczesną, elektroniczną, posthiphop, noise a także różne odmiany improwizowanej muzyki, we własnym zespole Pulsarus. Zajmuje się także współczesnymi odmianami wokalistyki oraz jako jeden z niewielu w Polsce nowoczesnymi fletami prostymi.

Jest twórcą muzyki teatralnej. Stworzył muzykę do wielu spektakli teatralnych korzystając w niej z wielu gatunków i stylistyk: dla Michała Zadary (Odprawa posłów greckich, Ifigenia), Wojciecha Klemma (UI, Piekarnia, Cement, Omyłka), Łukasza Kosa (Starość jest piękna, Kajtuś czarodziej), Katarzyny Raduszyńskiej oraz Natalii Sołtysik (dla Narodowego Starego Teatru w Krakowie, Teatru Powszechnego w Warszawie, Teatru Powszechnego w Bydgoszczy, Teatru im. Cypriana Kamila Norwida w Jeleniej Górze, Teatru Współczesnego we Wrocławiu, Teatru Polonia w Warszawie, Teatru Ateneum w Warszawie). W 2005 na XVII Międzynarodowym Festiwalu Lalek Spotkania w Toruniu otrzymał nagrodę za twórcze wykorzystanie nowych technologii w realizacji dźwięku w spektaklu Teatru Lalka Janosik. Naprawdę prawdziwa historia w reżyserii Łukasz Kosa[

Od roku 2001 współtworzy, jako kompozytor i wykonawca, Teatr Bretoncaffe, który był kilkukrotnie nagradzany (m.in. trzykrotnie Ministerstwo Kultury). Spektakle stworzone przez Teatr: „Lustro”, „Slam.In”, „S-nic”, „Slam.Out”, „T.Raum”, „Smuggy”, „Opera Toffi”, „Manifest Jaszczurki”. Prezentowane regularnie na festiwalach polskich i zagranicznych (Niemcy m.in. Berlin, a także Tallinn, Paryż, Budapeszt, Praga).

Tworzy również Doministry, wielowymiarowy solowy projekt, łączący współczesną muzykę elektroniczną, performance i elektro-ambient. Ten projekt stworzony jest w oparciu o głos i jego elektroniczną transformację. W projekcie tym niezwykle ważną rolę odgrywa również improwizacja, otwarta na wszelkie możliwe wpływy.

Dariusz Jaros

Dariusz Jaros — nauczyciel muzyki, kompozytor, twórca edukacyjnych projektów muzyczno-teatralnych.

Andrzej Błażewicz

Andrzej Błażewicz —reżyser teatralny i dramatopisarz, publikuje również prozę i poezję. Urodził się w 1996 roku we Wrocławiu, wychowywał się w Świdnicy. Absolwent krakowskiej AST na Wydziale Reżyserii Dramatu. Jego teksty ukazywały się w Wyspie, piśmie Format, w magazynie Cegła , wrocławskiej Odrze oraz w Fabulariach i Arteriach. Laureat 30. Konkursu na sztukę teatralną dla dzieci i młodzieży organizowanego przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu. Finalista Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej. Finalista IX i X Metafor Rzeczywistości organizowanych przez Teatr Polski w Poznaniu. Laureat konkursu Śląski Shakespeare im. Anny i Piotra Dobrowolskich. . Finalista 10. i 11. Połowu poetyckiego organizowanego przez Biuro Literackie. Nagrodzony w konkursie im. Ziemowita Skibińskiego organizowanym przez Dom Literatury w Łodzi. Stypendysta Klubu Rotariańskiego. Stypendysta miasta Świdnicy. Był asystentem przy WESELU Jana Klaty, Efekcie Agnieszki Glińskiej oraz CIEMNOŚCIACH duetu Strzępka/Demirski. W ramach projektu Alchemia Teatralna prowadzi zajęcia z młodzieżą i dorosłymi. Wystawił z nimi min. Między nami dobrze jest, Księcia Niezłoma czy Sekretne życie tygrysów łazienkowych oraz zrealizował szereg performensów: Kulturę Fizyczną, Mówić, my body/no body. Scenicznej premiery doczekały się jego dramaty Polskie Rymowanki albo ceremonie, Andrzeju nie denerwuj się, Rady Pana Ojca oraz Narodziny Krokodyla . Stale współpracuje z festiwalem Czas na Teatr. Juroruje w konkursach OKR. Brał udział w międzynarodowym kampusie studenckim organizowanym przez Kammerspiele w Monachium, w ramach którego uczestniczył w warsztatach między innymi z Prodromosem Tsinikorisem. W marcu 2018 roku zadebiutował Żydem Artura Pałygi w Teatrze Bagatela w Krakowie. W Teatrze Nowym w Krakowie wystawił Małą Syrenkę w adaptacji Pawła Sablika, z którym tworzy teatralny tandem. Ostatnio wystawili razem Śluby Panieńskie Aleksandra Fredry w Teatrze Polskim w Poznaniu. Za reżyserię Ślubów Panieńskich otrzymał nagrodę na festiwalu M-Teatr w Koszalinie oraz wyróżnienie w Klasyce Żywej.